ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

MOTTO:
„Nie - wszystko w swoim czasie, lecz - wszystko w moim czasie!”

Czas, to materiał, z którego utkane jest nasze życie. Kontrolę nad czasem może ułatwić tak zwane zarządzanie kierunkowe. Istotne są tutaj odpowiedzi na trzy pytania:
  • Co właściwie staramy się osiągnąć?
  • Dlaczego się tym zajmujemy?
  • Czy jest jakaś lepsza metoda?

Kurs zarządzania czasem dotyczy takiego właśnie podejścia ukierunkowanego na osiąganie celów. Aby bardziej:
Załatwiać właściwe sprawy - a nie: właściwie załatwiać sprawy
Osiągać wyniki - a nie: wypełniać obowiązki
Być nastawionym na osiąganie celów - a nie na wykonywanie czynności.

Uczestnicy kursu zapoznają się z wieloma metodami zarządzania czasem i radzenia sobie ze stresem, natychmiast je przetestują w swoim życiu zawodowym (lub prywatnym). I UŚWIADOMIĄ SOBIE, ŻE TAK NAPRAWDĘ WCALE NIE CHODZI O ZARZĄDZANIE CZASEM, TYLKO ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE! Kurs opiera się na koncepcjach Lothara Seiwerta i Stevena Coveya, oraz dwudziestopięcioletnich doświadczeniach prowadzącego zajęcia.

Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi koncepcjami i metodami zarządzania sobą w czasie, a następnie zastosują je w ćwiczeniach indywidualnych i grupowych.

CELE SZKOLENIA

Po ukończeniu treningu jego uczestnicy powinni umieć:

  • Poznać swoje nawyki w zarządzaniu czasem.
  • Poznać podstawowe metody zarządzania czasem.
  • Zwiększyć ilość czasu na realizację priorytetowych zadań.
  • Lepiej zorganizować własną pracę.
  • Realizować te same zadania, ale mniejszym nakładem sił.
  • Obniżyć poziom chaosu i stresu w wykonywaniu codziennych zadań.
  • Myśleć w kategoriach celów do osiągnięcia, a nie czynności do wykonania.
  • Szybciej osiągać cele zawodowe i prywatne.
  • Wygospodarować dodatkową, „złotą godzinę” dziennie.

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE

  • Dla tych, którzy chcą zoptymalizować swoje działania w czasie.
  • Dla tych, którym zależy na dobrej organizacji pracy własnej lub współpracowników.

Program kursu Powrót na poprzednią stronę

Cytat
Gdybym był filozofem, napisałbym rozprawę o uśmiechu - o tym, jak zmienia twarz kobiety czy mężczyzny, jak sprawia, że twarde rysy twarzy kogoś nieuważnego, nieobecnego, wycofanego, niekiedy może pełnego niecięci, albo po prostu głęboko obojętnego, zmęczonego, zdeprymowanego, nagle miękną i ślą do innych sygnał mówiący: jestem człowiekiem, nie jestem taki zły. Może nawet mówi coś więcej: jestem wolny.

Adam Zagajewski: Substancja nieuporządkowana.
Wydawnictwo "Znak", Kraków 2019.
Ciekawostka
Badacze stresu wywołanego przez takie wydarzenia jak trzęsienie ziemi, huragany lub powodzie zalecają stosowanie modelu reakcji 3C (Control – Kontrola, Coherence – Spójność, Connectedness – Bycie w kontakcie).
Aktualny temat
Można zasugerować siedem obszarów, które warto kontrolować w pandemii:
Pytanie tygodnia

Jak żyć? :)

Dobrze!
Nieważne jak, ważne z kim!
Nieważne z kim, ważne jak!
Nieważne jak, ważne po co!

Ankieta

Co sądzisz o stronie?

0 - zupełnie nieciekawa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 - bardzo ciekawa

Copyright © by Jan Przewoźnik, 2009