SKUTECZNY TRENER

TRENING DLA TRENERÓW

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z kilkoma modelami prowadzenia szkoleń o charakterze treningowym. Zaproponowane modele prowadzenia zajęć zakładają maksymalną aktywność uczestników. Aktywność, to słowo – klucz na tych zajęciach. Słowo – hasło, które cały czas tkwi w świadomości zarówno trenera jak i uczących się. Dwa dalsze słowa są też szczególnie ważne na tym kursie:
odpowiedzialnośćprzygotowanie.

Odpowiedzialność:
  • wobec instytucji, która posłała swych pracowników na szkolenie i oczekuje, żeby poszerzyli swą wiedzę, nabyli nowe umiejętności, zmienili postawy wobec swej pracy;
  • wobec ludzi, uczestników szkolenia, którzy oprócz wyżej wymienionych oczekiwań inwestują jeszcze w całe przedsięwzięcie swój czas i energię.

Przygotowanie: jest ono podstawą sukcesu w szkoleniach. Przygotowanie jest wymogiem podstawowym, gdyż niekompetencja wynikająca z braku przygotowania jest też nieetyczna! Z powodów opisanych powyżej.

Kurs nawiązuje do:
  • Jednej z nowszych koncepcji nauczania i przyspieszonego uczenia się, Alistaira Smitha, koncepcji skutecznie wprowadzanej w edukacji w Anglii.
  • Koncepcji nauczania w biznesie według modelu Guardian Bussiness Services.
  • Sześciomiesięcznego programu „Learning About Open Learning - Train-The-Trainers”, przeprowadzonego poprzez internet przy współudziale HERIOT - WATT UNIVERSITY w Edynburgu i SCOTTISH DEVELOPMENT OVERSEAS (1999).
  • Prawie trzydziestoletnich doświadczeń szkoleniowych prowadzącego zajęcia.

CELE SZKOLENIA

Po ukończeniu treningu jego uczestnicy powinni umieć:

  • Precyzyjnie formułować cele szkoleniowe i kontrolować ich osiąganie.
  • Wymienić i omówić podstawowe prawidłowości procesu uczenia się.
  • Projektować szkolenia i analizować swe zachowania według opracowanych i przećwiczonych modeli.
  • Stosować różnorodne techniki w prowadzeniu treningu.
  • Identyfikować własne zasoby, na których mogą budować niepowtarzalne i oryginalne przekazywanie wiedzy i umiejętności.
  • Projektować swoją karierę zawodową.
  • Stosować metody aktywnej sprzedaży.

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE

  • Dla trenerów
  • Dla "trenerów wewnętrznych" w organizacji
  • Dla tych wszystkich, którzy chcą szkolić innych w organizacji
Program kursu Powrót na poprzednią stronę
Cytat
Gdybym był filozofem, napisałbym rozprawę o uśmiechu - o tym, jak zmienia twarz kobiety czy mężczyzny, jak sprawia, że twarde rysy twarzy kogoś nieuważnego, nieobecnego, wycofanego, niekiedy może pełnego niecięci, albo po prostu głęboko obojętnego, zmęczonego, zdeprymowanego, nagle miękną i ślą do innych sygnał mówiący: jestem człowiekiem, nie jestem taki zły. Może nawet mówi coś więcej: jestem wolny.

Adam Zagajewski: Substancja nieuporządkowana.
Wydawnictwo "Znak", Kraków 2019.
Ciekawostka
Badacze stresu wywołanego przez takie wydarzenia jak trzęsienie ziemi, huragany lub powodzie zalecają stosowanie modelu reakcji 3C (Control – Kontrola, Coherence – Spójność, Connectedness – Bycie w kontakcie).
Aktualny temat
Można zasugerować siedem obszarów, które warto kontrolować w pandemii:
Pytanie tygodnia

Jak żyć? :)

Dobrze!
Nieważne jak, ważne z kim!
Nieważne z kim, ważne jak!
Nieważne jak, ważne po co!

Ankieta

Co sądzisz o stronie?

0 - zupełnie nieciekawa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 - bardzo ciekawa

Copyright © by Jan Przewoźnik, 2009