SZTUKA KOMUNIKACJI

Skuteczność menedżerów zależy w bardzo dużym stopniu od umiejętnej komunikacji. Od takiego sposobu komunikowania się, który buduje pozytywne relacje z innymi, dodaje sił do działania i wydobywa z innych ludzi to, co w nich najlepsze.

Jak mówić, żeby inni chcieli słuchać? Jak słuchać, żeby inni chcieli mówić? Jak wywierać wpływ na innych? Na te pytania zostaną udzielone odpowiedzi w trakcie kursu.

Uczestnicy zapoznają się z kilkoma teoretycznymi modelami komunikacji. Liczne ćwiczenia praktyczne, uzupełniające teorię, stwarzają okazję do zebrania bogatego doświadczenia, a także sprawdzenia różnych sposobów postępowania w kontaktach z innymi ludźmi.

Szkolenie ma charakter wybitnie warsztatowy, treningowy, z odgrywaniem ról, licznymi ćwiczeniami, filmowaniem zachowań. Uczestnicy w praktyczny sposób kształtują lub doskonalą takie nawyki, które poprawiają jakość komunikacji, podwyższają efektywność w negocjacjach, sprzyjają rozwiązywaniu konfliktów.

CELE SZKOLENIA

Po ukończeniu kursu jego uczestnicy powinni umieć:

  • Komunikować się w sposób bardziej elastyczny, otwarty i efektywny.
  • Stosować różnorodne techniki w rozmowie.
  • Identyfikować różne style komunikacji.
  • Lepiej wyrażać swe potrzeby, poglądy, uczucia.
  • Odczytywać komunikaty niewerbalne.
  • Reagować pozytywnym zachowaniem wobec postaw negatywnych.

DLA KOGO PRZEZNACZONE JEST SZKOLENIE

  • Dla tych, którzy są odpowiedzialni za jakość komunikacji w zespołach.
  • Dla tych, dla których efektywność działania zależy od precyzyjnego komunikowania się.
  • Dla tych, którzy prowadzą trudne negocjacje lub rozmowy.
  • Dla tych, którzy podejmują odpowiedzialne decyzje na stanowiskach kierowniczych.

Program kursu Powrót na poprzednią stronę
Cytat
Żeby odnieść sukces
robimy wszystko,
co możemy,
by sprawiać wrażenie,
że go odnieśliśmy.

La Rochefoucauld, 1678
Ciekawostka
Według Ervinga Gofmanna prawdziwe życie składa się z tego, co na scenie, i z tego, co za kulisami, jak w teatrze. Ludzie stosują różne techniki autoprezentacji, aby wywrzeć dobre wrażenie.
Aktualny temat
Błąd dostępności polega na tym, że tworzymy sobie obraz świata na podstawie łatwości, z jaką przychodzą nam do głowy jakieś przykłady.
Pytanie tygodnia

Znany z psychologii społecznej efekt uporczywości polega na tym że:

przekonania ludzi utrzymują się nawet wtedy, gdy dane wspierające te przekonania zostały podważone
negatywne myśli pojawiają się w najmniej pożądanych chwilach
trzymanie się za wszelką cenę mylnych poglądów prowadzi do obniżenia inteligencji
ciągle myśli o seksie podwyższają potencję

Ankieta

Co sądzisz o stronie?

0 - zupełnie nieciekawa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 - bardzo ciekawa

Copyright © by Jan Przewoźnik, 2009