KONFERENCJA METODYCZNO-SZKOLENIOWA
DLA WYKŁADOWCÓW NA KURSACH NAUCZYCIELI
W RAMACH PROJEKTU
"EDUKACJA PRZEZ SZACHY W SZKOLE"
PUŁAWY, 20-22 II 2015

Jan Przewoźnik

Udostępniam prezentację z konferencji, chociaż zdaję sobie sprawę, że najwięcej istotnych treści zawartych zostało w spotkaniu i rozmowach ludzi "tu i teraz"; poszczególne slajdy były jedynie punktem wyjścia do rozmów. Mam nadzieję, że prezentacja będzie jednak dobrą inspiracją dla Czytelników. Na jej podstawie będą mogli wypracowywać lub weryfikować własne koncepcje pracy nad szachami i współpracy z nauczycielami.

Doświadczenia zebrane podczas konferencji uprawniają mnie do wyciągnięcia następujących wniosków:

  • warto wprowadzać szachy do szkół, ze względu na ich moc wspierania funkcji poznawczych, społecznych i wolitywnych
  • istnieje ogromna przestrzeń dla kreatywności nauczycieli w prowadzeniu zajęć, a wielu z nich potrafi zademonstrować oryginalne pomysły na ciekawą ich realizację
  • warto dbać o ogólny rozwój szachowy swych podopiecznych, ale jednocześnie być nastawionym na wyławianie talentów i przygotowywanie im perspektyw dalszego rozwoju
  • aby utrzymać się na trudnym rynku szkoleniowym, trzeba zbudować z jednej strony solidny plan zajęć szachowych, a z drugiej - wprowadzić oryginalne, ciekawe formy prowadzenia lekcji; takie, które będą stanowiły dla dzieci i młodzieży rzeczywistą i atrakcyjną alternatywę dla gier komputerowych i surfowania po Internecie.
  •  
    Wybrane zagadnienia psychologii szachów - pobierz       

    * * *

    Przewoźnik J. (2015). Konferencja metodyczno-szkoleniowa dla wykładowców na kursach dla nauczycieli w ramach projektu "Edukacja przez szachy w szkole". [Online]. Protokół dostępu: www.janprzewoznik.pl/artykuly/pulawy_konferencja.php.
    [2015, February 22].

    Cytat
    Kreatywność
    to stan umysłu.
    Ciekawostka
    Szachy mogą kształtować niektóre kompetencje, wymagane w XXI wieku. Także kreatywność.
    Aktualny temat
    W nowym świecie Ery Cyfrowej prawdopodobnie potrzebne będą nowe paradygmaty myślenia i postrzegania rzeczywistości edukacyjnej, potrzebne będzie inne,
    nowe postrzeganie znanych elementów układanki i relacji między nimi.

    Pytanie tygodnia

    Dlaczego super glue nie przykleja się do wnętrza swojej tubki?

    Ścianka tubki zawiera cząstki wody, przeciwdziałające przyklejeniu.
    Ścianka tubki zawiera azbest, przeciwdziałający przyklejeniu.
    Klej zawiera monomer cyjanoakrylu, który, aby polimeryzować, potrzebuje wilgoci.

    Ankieta

    Co sądzisz o stronie?

    0 - zupełnie nieciekawa
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10 - bardzo ciekawa

    Copyright © by Jan Przewoźnik, 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.