KONFERENCJA METODYCZNO-SZKOLENIOWA
DLA WYKŁADOWCÓW NA KURSACH NAUCZYCIELI
W RAMACH PROJEKTU
"EDUKACJA PRZEZ SZACHY W SZKOLE"
PUŁAWY, 20-22 II 2015

Jan Przewoźnik

Udostępniam prezentację z konferencji, chociaż zdaję sobie sprawę, że najwięcej istotnych treści zawartych zostało w spotkaniu i rozmowach ludzi "tu i teraz"; poszczególne slajdy były jedynie punktem wyjścia do rozmów. Mam nadzieję, że prezentacja będzie jednak dobrą inspiracją dla Czytelników. Na jej podstawie będą mogli wypracowywać lub weryfikować własne koncepcje pracy nad szachami i współpracy z nauczycielami.

Doświadczenia zebrane podczas konferencji uprawniają mnie do wyciągnięcia następujących wniosków:

  • warto wprowadzać szachy do szkół, ze względu na ich moc wspierania funkcji poznawczych, społecznych i wolitywnych
  • istnieje ogromna przestrzeń dla kreatywności nauczycieli w prowadzeniu zajęć, a wielu z nich potrafi zademonstrować oryginalne pomysły na ciekawą ich realizację
  • warto dbać o ogólny rozwój szachowy swych podopiecznych, ale jednocześnie być nastawionym na wyławianie talentów i przygotowywanie im perspektyw dalszego rozwoju
  • aby utrzymać się na trudnym rynku szkoleniowym, trzeba zbudować z jednej strony solidny plan zajęć szachowych, a z drugiej - wprowadzić oryginalne, ciekawe formy prowadzenia lekcji; takie, które będą stanowiły dla dzieci i młodzieży rzeczywistą i atrakcyjną alternatywę dla gier komputerowych i surfowania po Internecie.
  •  
    Wybrane zagadnienia psychologii szachów - pobierz       

    * * *

    Przewoźnik J. (2015). Konferencja metodyczno-szkoleniowa dla wykładowców na kursach dla nauczycieli w ramach projektu "Edukacja przez szachy w szkole". [Online]. Protokół dostępu: www.janprzewoznik.pl/artykuly/pulawy_konferencja.php.
    [2015, February 22].

    Cytat
    - Trudziłem się bardzo nad księgami,
    ale niewiele w nich znalazłem.
    - Wielu chodzi łowić pstrągi, a przynoszą
    do domu tylko reumatyzm.

    R. Kern:
    Z humoru ojców pustyni.
    Ciekawostka
    Ciągle w różnych badaniach potwierdza się twierdzenie, że nasz styl życia koreluje z długością życia...
    Aktualny temat
    Co to znaczy -
    znaleźć sens życia?
    Warto zapytać:
    - Jaki jest cel
    mojego życia?
    - Jakie są moje radości
    z szczęśliwych chwil?
    - Jakie dobro wynika
    z tego konkretnego życia?
    - Jaka jest metafizyczna
    zrozumiałość życia
    w ogóle?
    Pytanie tygodnia

    Uczenie się języków obcych działa na mózg jak katalizator. Alexander Arguelles, człowiek, który rozumie połowę świata, zna...

    10 języków
    20 języków
    30 języków
    40 języków
    50 języków
    60 języków
    70 języków
    80 języków
    90 języków

    Ankieta

    Co sądzisz o stronie?

    0 - zupełnie nieciekawa
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10 - bardzo ciekawa

    Copyright © by Jan Przewoźnik, 2015. Wszystkie prawa zastrzeżone.